Master Chief’in 450 kiloluk zırhı ile sessizce düşmanların arasında dolaşmak pek mantıklı bir tercih gibi görünmeyebilir, ancak Bungie, Halo 2 için gizlilik görevleri ve mekanikleri denemekten geri durmamış. Şimdi ise bu kesilmiş içerikler yeniden gün yüzüne çıkarıldı.
Bilmeyenler için, Halo’nun koruyucusu 343 Industries, modlama ekibi Digsite ile işbirliği yaparak kesilmiş içerikleri, kaybolmuş haritaları ve diğer eski Forerunner tarihini gün yüzüne çıkarıyor. Bu içerikleri cilalayıp diğer modderların kullanması için çevrimiçi olarak yayınlıyorlar. Son Halo Waypoint blog yazısı, 2001’deki Halo: Combat Evolved ve 2004’teki Halo 2 arasında oluşturulan “geliştirme haritaları ve prototip tek oyunculu seviyeler” üzerine odaklanıyor.
Digsite, bu haritaların özellikle dikkat çekici olduğunu çünkü 2002 ve 2003 yıllarında kapalı kapılar ardında oyun basınına gösterildiğini, ancak bugüne kadar hiç gün yüzüne çıkmadığını belirtiyor.
Dikkatimi çeken ilk şey, Master Chief’in düşmanların arasından gizlice geçmesi planlanan iki kesilmiş tek oyunculu seviye oldu. Bu görevlerden biri olan Exploration, Halo 2’nin erken dönemlerinde kavramsallaştırılan ve üzerinde çalışılan, ancak perakende oyununda desteklenmeyen gizlilik mekaniklerini keşfediyor. Bu görevde, oyuncular karanlık alanları kullanarak düşmanların yanından geçebilir veya onları pusuya düşürebilir. Diğer görev olan Assault, Chief’in düşman hatlarının arkasına sızmasını ve dikkatli olmazsa düşman alarm seviyelerini yükseltmesini gerektiriyor.
Bu fikirlerin bazıları Halo Infinite’e de sızmış durumda; açık dünya yapısı, oyuncuların düşmanlara aniden saldırmalarını doğal olarak teşvik ediyor. Serinin kamuflaj yeteneği de her zaman eğlenceli sürpriz suikastlere yol açtı. Ancak Halo: Combat Evolved’ın yeniden yapımının çalışıldığı söylentileri göz önüne alındığında, daha belirgin gizlilik mekaniklerinin yeniden canlanabileceğini düşünüyorum. Her ne olursa olsun, en son Digsite içeriklerini şimdi indirip deneyebilirsiniz.